söndag 28 december 2008

Del 3

Erland kunde verkligen konsten att hitta de mest långsökta sätten att häva ur sig sin ilska på. Och just den här förmiddagen var det dom: Jävla förbannade jävla skitäckliga djurjävlarna. Han kunde inte begripa vad i den kolosalt komplexa och i övrigt otroligt intressanta evolutionen som låg bakom den produktion av rövsmör som de här små djävlarna tycktes ha.

Men som så ofta när vi försöker förstå oss på den där evolutionen har vi inte tillräcklig tankekraft för att allt ska bli glasklart. Långt ifrån.

Erland gick in i lägenheten igen för att vanka av och an i vardagsrummet ett par minuter innan en välkänd poplåt av med den karaktäristiska skräpkvaliten på ljudet som bara mobiltelefoner ger ifrån sig. Kuken har ringer.

-Tja fan din gamla sjöldpadda det var tåbbe här, sven-bertil alltså. Tänkte bara höra ifall att du har lyssnat nåt på min senaste skiva? tredje spåret: visa bland grönskande ängar, är en jävla tung låt alltså!

- Näe fan den har jag inte hört, men har du hört den där: jag tryckte din mamma i förrigår!? Den är också jävligt skön, lite för fulkulturell för oss gangstas men du vet ju hur man säger?

-ah, fett.. Va fan gör du då?

-inget fan glider runt i vardagsrummet och funderar på vad jag ska ta mig för.

-fett, vad blir det sen då? Ska du göra stan ikväll eller?

-nöe fan jag ska nog bara sitta hemma och runka. Eller händer det nåt fett?

- Nej jag tror fan inte det. Ska jag glida över till dig eller? fan vi kanske skulle ge oss ut... det är ju fan vår och allt!

-ah men fan visst. Vi ses i korset om 20, jag ska bara duscha och fixa och äta macka och knulla din morsa!

-fett ses mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar